Dnia 26 marca 2025 r. odbyła się I edycja powiatowego konkursu języka angielskiego „Język obcy nam nieobcy – English Stage Challenge”. Jury konkursu, podkreślając wielkie zaangażowanie wszystkich uczestników oraz wysoki poziom występów, musiało podjąć niełatwą decyzję o przyznaniu nagród i wyróżnień.
Pierwsze miejsce i nagrodę główną Tablet LENOVO Tab 10.1" zdobyła uczennica Szkoły Podstawowej nr 3 w Lubartowie Nadia Romanek
Drugie miejsce i nagrodę w postaci głośnika mobilnego XMUSIC BTS850K Radio FM przyznano uczennicy Szkoły Podstawowej nr 3 w Lubartowie Amelii Symbor
Trzecie miejsce i nagrody w postaci słuchawek bezprzewodowych SONY WF-C510 zdobyły ex aequo:
- uczennica Szkoły Podstawowej nr 4 w Lubartowie Agnieszka Pietruszka
- uczennica Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Ostrowie Lubelskim Julia Mazur
Jury przyznało też dwa wyróżnienia dla:
- Estery Budzyńskiej reprezentującej Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Brzostówce
- Mai Najdziońskiej ze Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Monte Casino w Ostrówku
Wszystkie nagrody główne zostały ufundowane przez Stowarzyszenie Przyjaciół II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie „Petrus” i wręczone przez przewodniczącego stowarzyszenia Arkadiusza Jakuba Zalewskiego.
Sponsorem wyróżnień – strategiczne gry planszowe – był Szkolny Klub Europejski II LO w Lubartowie EUROSTOP. Wszyscy uczestnicy otrzymali też dyplomy za udział i gadżety pamiątkowe ofiarowane przez Wydawnictwo Macmillan.
SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!
Uzasadnienie werdyktu jury w pierwszej edycji powiatowego konkursu "Język obcy nam nieobcy - English Stage Challenge"
Pierwsze miejsce za wyjątkową interpretację utworu „You say” zdobyła Nadia Romanek, która połączyła doskonałe umiejętności wokalne z pełnym emocji przekazem. Występ uczennicy zrobił też wrażenie poprawnością językową – precyzyjną wymową, naturalnym akcentem oraz płynnością, co nadało piosence autentyczny charakter. Ponadto wykonawczyni utworu wykazała się osobowością sceniczną, wrażliwością muzyczną i dojrzałością interpretacyjną, pozwalającą w pełni oddać emocje zawarte w utworze.
Druga nagroda za niezwykle poruszający występ, wyróżniający się równie dojrzałą techniką wokalną oraz swobodą językową przypadła Amelii Symbor, która zaśpiewała piosenkę „Made for love”. Dzięki świadomej dyscyplinie interpretacji i emocjonalnemu zaangażowaniu udało jej się doskonale oddać nostalgiczny nastrój utworu. Jury doceniło wysoki poziom poprawności fonetycznej i perfekcyjne panowanie nad głosem.
Werdykt dotyczący trzeciego miejsca był szczególnie trudny, gdyż występy, które zwróciły uwagę jury, dotyczyły dwóch odmiennych kategorii – muzycznej i literackiej. Doceniając umiejętności obu wykonawców, jury zdecydowało o przyznaniu III nagrody ex aequo dla Agnieszki Pietruszki za niezwykle melodyjne, nienaganne pod względem fonetycznym i pełne wrażliwości wykonanie utworu Leonarda Cohena „Hallelujah” oraz w kategorii literackiej dla Julii Mazur za recytację wiersza Lorda Byrona „When We Two Parted”. Występ wyróżniał się płynnością, naturalnym akcentem logicznym, i właściwym rytmem, dzięki którym tekst nabrał wyrazistości i ekspresji.
Jury postanowiło także przyznać wyróżnienia, także w kategorii muzycznej i literackiej, dla Estery Budzyńskiej za subtelną i nienaganną językowo interpretację piosenki Billi Eilish „Birds of a Feather” oraz Mai Najdziońskiej za poruszającą oraz perfekcyjną pod względem wymowy angielskiej recytację wiersza M. Angelou „I Know Why the Caged Bird Sings”.
Serce publiczności i uznanie jury zdobył także Bartłomiej Kosik za pełne emocjonalnej głębi wykonanie piosenki „Die with a Smile” Lady Gaga.
Jury raz jeszcze chce wyrazić wielki szacunek dla WSZYSTKICH uczestników konkursu za ich ambicję, pracę włożoną w przygotowanie utworów w języku obcym i odwagę podjęcia wyzwania scenicznego. Dziękujemy także nauczycielom za zachęcanie, przygotowanie oraz wspieranie uczniów biorących udział w konkursie.